.

Myyjät kertovat tarinoita, joiden kautta asiakas peilaa omaa tilannettaan. Tarinat luovat mielikuvan asiakkaan paremmasta tilanteesta tulevaisuudessa ja on myyjän viestintätaidoista kiinni, miten hyvin asiakas ymmärtää tarjotun tuotteen tai palvelun hyödyt hänelle itselleen.​

Hyviä myyjiä on vaikea löytää ja siksi onkin järkevämpää pyrkiä löytämään hyvän asenteen omaavia myyntityöstä kiinnostuneita ihmisiä ja valmentaa heistä hyviä myyjiä.



Hyvä myyjä tuntee yrityksen tuotteiden hyödyt asiakkaalle ja osaa pukea sanansa tarinaksi, jonka asiakas ostaa. Hyvä myyjä pitää huolta asiakkaasta myös kaupan jälkeen ja varmistaa, että asiakas saa, mitä tilasi ja ostaa myös jatkossa. Konsultatiivisessa myynnissä myyjä osaa myös neuvoa asiakasta, joka ei aivan tiedä, mitä tarvitsee.

“Olen tehnyt myyntiä lukuisilla toimialoilla jo yli 20 vuotta. Sen lisäksi olen kouluttanut satoja myyjiä tekemään parempaa tulosta. Kolmella eri toimialalla onnistuin itse tai yhdessä tiimin kanssa jopa triplaamaan tuloksen yhden vuoden aikana. Myynti ei ole vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa :)”

– Tuukka Järvinen, yksi Bluunin perustajista

Jos tuntuu, että voisitte myydä enemmän ja paremmin, mutta jokin on pielessä, ota yhteyttä, niin jutellaan. Se ei maksa mitään, mutta voi antaa paljon.​